Llibre d'artista Vô--vó, na idade da pedra
es un llibre que es va realitzar en el taller de xilografia
de la Facultat de Belles Arts de San Carles en el mes de novembre de 2009.
Va ser creat per un col·lectiu de dones reunides en vers el taller de xilografia en gran format en el que la docent del taller va ser Titta do Rego Silva, una artista brasileña amb un llenguatge plàstic que en algunes mostres em pareix força interessant. Com les seues instal·lacions i els panels de gran format. http://www.titadoregosilva.de/
es un llibre que es va realitzar en el taller de xilografia
de la Facultat de Belles Arts de San Carles en el mes de novembre de 2009.
Va ser creat per un col·lectiu de dones reunides en vers el taller de xilografia en gran format en el que la docent del taller va ser Titta do Rego Silva, una artista brasileña amb un llenguatge plàstic que en algunes mostres em pareix força interessant. Com les seues instal·lacions i els panels de gran format. http://www.titadoregosilva.de/
L'objetiu del llibre Vô--vó, na idade da pedra era desenvolupar en un temps record de 5 dies unes imatges en composició leporello. Un treball molt bàsic en el que vaig adeprendre l'estampació a gran format sense tórcul i l'entintat d'una sola matriu en diversos colors a la vegada.
La temàtica, prou dacord amb els meus temes predilectes: els rituals, allò primitiu, la dona, allò pròxim a l'esencia humana....
L'edició consta d'almenys de 15 exemplars, estampats en els tallers de gravat de la facultat de San Carles de València en novembre de 2009, i encuadernats per l'artista Alejandro Rodríguez
La temàtica, prou dacord amb els meus temes predilectes: els rituals, allò primitiu, la dona, allò pròxim a l'esencia humana....
L'edició consta d'almenys de 15 exemplars, estampats en els tallers de gravat de la facultat de San Carles de València en novembre de 2009, i encuadernats per l'artista Alejandro Rodríguez









OOOOO
.......................................
......................................
........................................
...................--------------------........
ELS MEUS LLIBRES i UNA REFLEXIÓ
´¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨´´´´´´´´
Mamapacha
ELS MEUS LLIBRES i UNA REFLEXIÓ
´¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨´´´´´´´´

REFLEXIONS SOBRE ELS LLIBRES ARTÍSTICS
És sabut que la lletra va ser primer dibuix i la paraula, abans de convertir-se en signes abstractes, va ser imatge plàstica, ideograma… Impulsada pel pensament i el sentiment sempre va haver de fer-se forma.
El món està cobert de signes, jeroglífics, xifres, grafismes, lletres i és necessari desxifrar, com en un llibre amb estrany caràcters. Llibres com imatges, llibres d'artista, d'autor, també anomenats alternatius o llibres objecte. Des de les edicions d'Aldus, Elzevirs i Bodoni fins a moderns Vollard, Skira i Teriade.
Llibres talismàtics, amb el ritual d'obrir-los, passar les pàgines, el tacte i l'olor… certs papers, el misteri de l'estoig que els conté, les pells, el cartonatge… l'escriptura, la tipografia… formes d'expressió plàstica que efectivament poden comunicar de meravella parcel·les que la literalitat dels escrits no arriben a assolir.
Les edicions renaixentistes de Ramon Llull. L'enciclopèdia de Athanasius Kircher. El renaixement del llibre il·lustrat a finals del segle XIX amb el Noa Noa de Morice i Gauguin o la La tentation de Saint Antoine de Flaubert il·lustrada per Odilon Redon. Les avantguardes del segle XX amb tantes col·laboracions fecundes, com les de Tzara i Picabia, Eluard i Miró, Tapies i Alberti, Saura i Kafka…
Actualment la creació del llibre d'artista s'ha obert a les noves possibilitats d'impressió mecanitzada i de materials, conferint al llibre infinitat d'opcions investigadores i de resultat, que no deixen de combinar-se amb les tècniques tradicionals de reproducció: litografia, xilografia, calcografia i serigrafia.
Una llarga llista d'artistes contemporanis on pel meu gust destaquen Louise Bourgeois, Isidoro Ferrer, Alejandro Rodríguez, Elbio Mazet… i un llarg etcètera.
El llibre que permet el desplegament de missatges, silencis i símbols en un espai on conviuen els contrastos d'obertura/delimitació, narració/silenci, intimitat/exteriorització.
M'interessen els contrastos, doncs la dualitat forma part de la totalitat de la realitat i alhora l'explora des de punts que, en un principi, no s'associen. El llibre és per mi un espai creatiu, on explore la pluralitat del llenguatge tant plàstic com literari i que em permet narrar de forma oberta escenes que no podria crear en una sola imatge o objecte.
“El llenguatge dels ocells”
“El llenguatge dels ocells” naix com a investigació a finals del 2004, desenvolupant-se al llarg de 9 mesos de gestació. Una curiosa aportació és la creació d'una tècnica de reproducció del braille mitjançant el treball de coure perforat i el seu minuciós estampat en gofrat. Es va poder fer gràcies a la traducció per la Fundació ONCE del poema de Lorenzo Aillapan.
Un dels cinc exemplars de l'edició pertany al fons artístic de la Universitat Politècnica de València, Menció d'Honor com a projecte final de carrera.
Viatges i vida del llibre “El llenguatge dels ocells”
2006 Viatja a Bèlgica formant part de la Marché du livre de Mariemont en el Royal Museum de Mariemont.
2006 Obra gràfica a la galeria Factoria d'Art, València, junt obres d'artistes consagrats com Mariscal, Iturralde i Eva Lootz entre altres.
2006 Col·lectiva d'artistes de la galeria Duomo, València.
2006 Salon du livre petite édition jeune ilustration, Sait Priest, Grand Lyon, Francia.
2008 “El llibre com a espai de creació”, Exposició de llibres d'artista pertanyents al fons artístic de la Universitat Politècnica de València. Biblioteca Valenciana Sant Miquel dels Reis.
El món està cobert de signes, jeroglífics, xifres, grafismes, lletres i és necessari desxifrar, com en un llibre amb estrany caràcters. Llibres com imatges, llibres d'artista, d'autor, també anomenats alternatius o llibres objecte. Des de les edicions d'Aldus, Elzevirs i Bodoni fins a moderns Vollard, Skira i Teriade.
Llibres talismàtics, amb el ritual d'obrir-los, passar les pàgines, el tacte i l'olor… certs papers, el misteri de l'estoig que els conté, les pells, el cartonatge… l'escriptura, la tipografia… formes d'expressió plàstica que efectivament poden comunicar de meravella parcel·les que la literalitat dels escrits no arriben a assolir.
Les edicions renaixentistes de Ramon Llull. L'enciclopèdia de Athanasius Kircher. El renaixement del llibre il·lustrat a finals del segle XIX amb el Noa Noa de Morice i Gauguin o la La tentation de Saint Antoine de Flaubert il·lustrada per Odilon Redon. Les avantguardes del segle XX amb tantes col·laboracions fecundes, com les de Tzara i Picabia, Eluard i Miró, Tapies i Alberti, Saura i Kafka…
Actualment la creació del llibre d'artista s'ha obert a les noves possibilitats d'impressió mecanitzada i de materials, conferint al llibre infinitat d'opcions investigadores i de resultat, que no deixen de combinar-se amb les tècniques tradicionals de reproducció: litografia, xilografia, calcografia i serigrafia.
Una llarga llista d'artistes contemporanis on pel meu gust destaquen Louise Bourgeois, Isidoro Ferrer, Alejandro Rodríguez, Elbio Mazet… i un llarg etcètera.
El llibre que permet el desplegament de missatges, silencis i símbols en un espai on conviuen els contrastos d'obertura/delimitació, narració/silenci, intimitat/exteriorització.
M'interessen els contrastos, doncs la dualitat forma part de la totalitat de la realitat i alhora l'explora des de punts que, en un principi, no s'associen. El llibre és per mi un espai creatiu, on explore la pluralitat del llenguatge tant plàstic com literari i que em permet narrar de forma oberta escenes que no podria crear en una sola imatge o objecte.
“El llenguatge dels ocells”
“El llenguatge dels ocells” naix com a investigació a finals del 2004, desenvolupant-se al llarg de 9 mesos de gestació. Una curiosa aportació és la creació d'una tècnica de reproducció del braille mitjançant el treball de coure perforat i el seu minuciós estampat en gofrat. Es va poder fer gràcies a la traducció per la Fundació ONCE del poema de Lorenzo Aillapan.
Un dels cinc exemplars de l'edició pertany al fons artístic de la Universitat Politècnica de València, Menció d'Honor com a projecte final de carrera.
Viatges i vida del llibre “El llenguatge dels ocells”
2006 Viatja a Bèlgica formant part de la Marché du livre de Mariemont en el Royal Museum de Mariemont.
2006 Obra gràfica a la galeria Factoria d'Art, València, junt obres d'artistes consagrats com Mariscal, Iturralde i Eva Lootz entre altres.
2006 Col·lectiva d'artistes de la galeria Duomo, València.
2006 Salon du livre petite édition jeune ilustration, Sait Priest, Grand Lyon, Francia.
2008 “El llibre com a espai de creació”, Exposició de llibres d'artista pertanyents al fons artístic de la Universitat Politècnica de València. Biblioteca Valenciana Sant Miquel dels Reis.
Comentaris